Kehut vastaanotettu!

Monday, March 13, 2017

Julkaistuani tuon Kyllä, minäkin olen lihava -kirjoituksen, alkoivat ihmiset kehumaan minua sekä nostivat esille kohtia minusta, joita itse olen pitänyt jokseenkin negatiivisena. Tämä sai minut pohtimaan, että kuinka vaikaa se oikein onkaan ottaa kehuja vastaan. 

Valehtelematta osa minusta pohti, että miksi halusin kirjoittaa itsestäni noi avoimesti ja kuinka se näyttäytyy muille. Ajattelin, että pidetäänkö minua vain huomionhakuisena naisena. Reaktio oli kuitenkin yllättävä. Sain kehuja. Kommentit onnistuivat nostamaan esiin asioita minussa, joita en ole itse ajatellut.


"En tiiä muusta mut oon kyllä kade sun sääristä!! Mäkin haluun tollaset jalat." Tuo on kommentti, joka pysäytti minut eilen. En ole aikaisemmin tiedostanut tätä, että minussakin saattaa olla jotain ominaisuuksia mitä muut katsoo ihaillen. Olen koko elämäni ihannoinut tiettyjä naisia ajatellen "haluan hänen silmät, hänen kropan sekä hänen pisamat." En vain oikein pysty käsittämään sitä, että näin voidaan ajatella myös minusta.

Tässä hieman rupeaa jo naurattamaan, että miten yhden kirjoituksen kommentit on kohottanut itsetuntoani suuresti ja näen itseäni hieman enemmän muiden silmin. En vieläkään kyllä ymmärrä miksi kehujen sekä positiivisten sanojen vastaanottaminen on niin pirun vaikeaa. Joku kehuu sinua rohkeaksi ja koet vain, no minä tässä vain kerron itsestäni. Tai kun joku kehuu sinua kauniiksi, pohdit vain syitä millä voit kumota tuon väitteen. Miksei kehujen jälkeen voi vain olla "kiitos, kyllähän minä taidan olla rohkea sekä kaunis?" 

Tässä minulla on vielä opeteltavaa. 

You Might Also Like

0 kommenttia